Allt har sitt pris.






Dessa videos fick jag se när jag var på ungdomsting för hållbar utveckling, och jag blev väldigt rörd eller vad man ska säga, av dem. Först tyckte jag att den övre videon var kanon, att det är bra att ett företag som Dove vill förbättra världen. Sen såg jag den undre videon, och blev istället förbannad. Det känns nästan lite som att det Dove gör är en smula värre, även om det såklart är fel att ungdomar pressas så hårt av tidningar och sådant. Misstolka mig rätt, båda har en poäng. Men det får en verkligen att tänka;

Det vi betalar kring 30-40;- för i affären betalar regnskogens djur med sina liv, tredje världen med sina skogar. Allt för att du ska se bra ut.

Greenpeace påverkade i alla fall Doves "ägare", Unilever, till att stötta kampanjen. Mycket positivt!

Kommentarer
Postat av: KAN DEE DRAWINGS

svar: håller med dig till fullo. tack för alla fina ord :)

2011-01-14 @ 12:41:57
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0