New Moon!

Åh, har precis kommit hem från Västerås. Är fortfarande nipprig, för den var så himla bra!

Handlingen stämde ju ganska bra med boken, vissa detaljer som störde lite. Men inte många. Det bästa stämde i alla fall, precis som jag hade trott att det skulle vara. Mycket snygga människor var det ju också, det gjorde inte ont. Jag grät tre gånger (men inte Klara, den känslokalla saten) men inte lika mycket som i boken, eller första filmen. Dock tror jag att den hade blivit bättre om de hade behållt Catherine Hardwicke som regissör, då hon gjorde ett mycket bättre jobb med första filmen än Chris Weitz gjorde med den här. Men det är bara min åsikt. Sen kunde de ha dragit ner lite på specialeffekterna.
Sammanfattning: Som med andra filmatiserade böcker är den bra så länge man inte jämför alldeles för mycket med boken. Handling och allt annat var, enligt mig, suveränt. Lätt värt att "slösa" pengar på!

Nu ska jag börja läsa om hela serien. Bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0