1 vecka..

Nu är det bara en enda vecka kvar på sommarlovet. Jag har hundra saker som måste fixas, saker att göra och är nervös.
Sen blir det skola, och med det följer; att gå upp tidigt.. Det är det absolut värsta som finns. Bussen (den enda bussen) går klockan 07.00. Den förra bussen jag tog gick 07.50, och oftast blev det så att jag kastade mig upp 07.40, slängde i mig frukost, tog närmsta kläderna, slängde på mig puder och kuta iväg. Men det kommer ju knappast att fungera nu.. Kommer till en början att gå upp klockan 05.30, och sen får vi väl se.. kanske räcker med att gå upp klockan sex, allt beror ju på.
 En annan grej som jag inte vet hur jag ska orka är allt plugg. Jag vägrar sitta uppe tills klockan är 05.00 med olika pluggprylar en natt till. Eller ja, okej om det är en natt ibland när man har fullt, men under nian gick jag inte och la mig före tolv särskilt ofta. Kanske 3ggr/termin. Och då sköt jag undan mitt sociala liv för att kunna fokuera 100% på skolan. Det vet jag inte om jag orkar göra igen, så nu får jag helt enkelt plugga så mycket som möjligt i skolan för att slippa långa nätter osv.
 Sen är det ju ny klass också. Hade precis vant mig vid min förra, jag vill inte börja en ny. Även om jag är glad att slippa över hälften av dem, så kommer jag sakna vissa. Kommer till exempel inte att gå med varken Linn eller Emma, Linn går ju på samma skola, men det är ju fortfarande inte samma sak. Och jag har dessutom sett mitt schema - trist. Är ensam på textilslöjd också, ska nog byta till något där jag känner någon. Pinsamt annars, jag är ju inte vidare social av mig heller. Men samtidigt kanske det vore bra för mig att gå själv också, jag vet inte riktigt.

Men ja, den här sista veckan ska spenderas så bra som möjligt, jag ska se till att träffa så mycket folk som möjligt, göra massa av de där planerade sakerna och endast någon dag under helgen ska ägnas till att göra ingenting, varje dag ska räknas.
En sak som jag är glad över är att jag har hållt mig till vad jag sa i början av sommaren (Let's make this summer count!)
Även om det inte gällde med samma personer som det gällde från början så har det här blivit en av de bästa somrarna på väldigt länge. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0