Handbollsturnering.

Idag hade alla sportnördar handbollsturnering. Jag har ingen aning om hur det gick, haha, kunde inte bry mig mindre.
Nu sitter jag i alla fall och ska skriva något vettigt och har laddat med en stor kopp (balja nästan) te och tänker. Koppen är perfekt för att sitta och skriva med, lagom stor.

Men istället för att vara med på turneringen var jag med Klara hela dagen. Skulle ha haft syslöjd på förmiddagen eller nåt, massa krångel. Istället hade jag först Jobba-ikapp-stuga, satt och gjorde kemi och matte, fast det vart ju mest prat och annat. Sen efter lunch hade jag bild. Skrev konsthistorieprov, MVG :D Fast jag slog ju inte Linda såklart ;)

Sen vart det hem, matkrig med Milla (för ovanlighetens skull) och nu ska jag plugga lite. Fast sen är det ju NCIS och House snart. Det betyder mer te :D

Ja, sen fick jag ju min manga från CDON idag! Köpte Deathnote, Samurai Deeper Kyo och Chobits, och "Fågelbovägen 32" av Sara Kadefors. Skitglad blev jag, men sen såg jag ju att de har varit dumma mot mig. Bokförlaget Mangismo, som gav ut bl.a Samurai Deeper Kyo och Gravitation förut, gick i konkurs för nåt år sedan. Egemont köpte upp dem och ger nu ut alla Mangismos serier (utom sista volymen av Gravitation :C). Men för att komma till skott; Jag köpte tre volymer av Samurai Deeper Kyo, varav två är Egemont, men en är Mangismo! Det låter ju inte allvarligt, men eftersom att jag samlar så är det en ganska big deal för mig. Så nu måste jag köpa en ny volym. Surt.
Är det någon som har börjat samla Mangismo/inte bryr sig som vill byta en Samurai Deeper Kyo vol 3 mot en Egemont-utgåva?

Ja, annars då? Fortfarande i stort behov av boktips (ta åt er). Så jag funderar på att kolla runt lite på adlibris innan jag börjar plugga.. Så blir det! :D


Kommentarer
Postat av: Linda

vi är båda lika bra! :D mvg är jättebra! :D

2009-04-21 @ 19:21:59
Postat av: JessieJoystick

Ooh, death Note äger=D har du sett animen? annars kan man ju rekomendera den^^ böcker är jessie inte lika bra på :P för jag vet att du inte gillar King och det är väl den enda författaren jag kan XD men gardell kanske?

(A) ^^,

2009-04-21 @ 20:24:46
URL: http://jessiejoystick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jessie: Jag vet :) Jo, animen är bra :)

Jag har redan läst det mesta av Gardell, men tack ändå :)



Linda: Klart vi är, fast du är lite bättre ;)

2009-04-22 @ 00:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0