Efter gymnasiet?

Första skoldagen avklarad, utan att plugga ett dugg och somna när man kom hem. Som det ska vara.

Nej, men har mest kollat vad jag vill göra efter gymnasiet och så. Ska nog WWOOF:a i något roligt land, i Latinamerika eller Afrika tror jag. WWOOF:a är när man jobbar på ett ekologiskt jordbruk ett visst antal timmar, mot att man får bo där (och får mat). Då får man ju lite fritid också, där man kan göra vad man vill. Härligt!
Sen vill jag ju volontärarbeta också, men det kostar så sjukt mycket pengar.

Fast man vill ju inte vara hemifrån för länge heller. Eller ja, härifrån vill jag ju, men det finns ju massa saker, främst människor,  här som jag tycker förbannat mycket om. Ångestfaktor nummer 1; hur mycket man kommer sakna folk.
Fast jag vill uppleva saker. Jag vill inte dö utan att ha sett och gjort en massa fina och roliga saker. Jag vill ha mysiga minnen.

Utbildningar vill jag inte ens börja titta på. Ångest.

Någon som har något tips på något kul man kan göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0