Pluggar.

Sitter och räknar matte. Jag blir skitsur på mig själv, för om jag insåg just att jag kanske borde ha hängt med på sista genomgången ändå. Nu gjorde jag inte det, vilket leder till att jag kommer att hamna 2 delkapitel (eller vad det nu ska kallas) efter. Inte så bra med tanke på att jag inte riktigt förstår vad vi håller på med. Och jag ligger efter i kemi och fysik också, men fysiken förstår jag i alla fall lite av.

 Jag blir sur på mig själv på grund av en annan sak också. Jag saknar totalt självdisciplin när det gäller pluggande. Jag kan gå i flera dagar och veta att jag måste plugga, utan att göra det. Jag tar fram böckerna, trycker igång musik och försöker koncentrera mig på det. Men så fort jag inte förstår eller inte vill mer så slutar jag, och sen skiter jag i det. Tills jag till slut tvingar mig till det och även då sitter jag och fipplar med annat istället för att göra det jag ska. Som nu till exempel.

Att blogga vs. Att plugga matte.

Vad är viktigast liksom?
Grejen är ju den att det här aldrig har varit ett problem förut, utan kom efter höstlovet.
Pluggtrött? Oja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0