Göteborg!

Fredag:
Var sjukt trött på morgonen, men lyckades pallra mig upp ur sängen ändå. Åkte in till Avesta för att äta kinamat med mamma innan vi åkte vidare till pappa. Sen bar det av neråt, sov minst en tredjedel av vägen men det var ändå sjukt segt.
Blev ett stopp i Örebro och ett i Skara ♥ Älskar dialekten! Skulle kunna flytta dit bara för att få höra den varje dag. Efter Skara blev jag övertrött och satt och körde blindkaraoke i baksätet (jag sjöng högt låtarna som var på mp3:n, så skulle pappa och Milla gissa vilken det var). Inte populärt, men det var ganska kul! 
Efter många trafikförseelser som t.ex missade rödljus var vi framme. Vi gick ut och kollade lite på avenyn och gick och åt. Sen var det telefonpratande och läggdags.



Lördag:
Upp tidigt, frukost och sedan fixa sig. Åkte till Nordstan och shoppade lite, sen letade vi efter någon affär Annika ville in i. Jag handlade inte så mycket, gick inte in i någon intressant affär.
Vill ni göra något roligt? Åk i en liten grön polo, en för mycket, genom Göteborg med rutorna nedvevade. För att göra det extra kul, tima in en utryckning där det kommer massa bilar med sirener. Stanna då vid ett övergångsställe och skrik; "Det är polisen, ner för faaaan!!" och kolla små stackars oskyldiga människors reaktioner. Äkta nöje!
Sen var det Liseberg! Åkte massa bergochdalbanor, massa näradöden-prylar och massor av saker i vatten, Först hade vi såna där regnponchos. De rök dock senare, så vi var pissblöta eftersom att vi åkte samma i ca 1,5 timme. Jag var lite sådär hyperaktiv och folk tittade lite konstigt på oss. Men jaja. Vi vann Dumle och massa, som vi sen kastade på varandra på vandrarhemmet. För jag var hyperaktiv och alla andra tråkiga. Mer eller mindre.

   

Söndag:
Åka hem. Mesta tiden spenderades sovandes, och när vi kom hem väntade det sällskap. Härligt! Så jag umgicks med det hela dagen och kvällen. Förstår äntligen första Sagan om Ringen - filmen, den ni! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0