Queen Sized.

Såg en film igår, som hette Queen Sized. Filmen i sig var bra, men det fanns en massa småsaker som störde mig. Det ena var att i hela deras skola, så fanns det bara två överviktiga, eller ja, det var så de vinklade det. 
Hur stora är oddsen för det egentligen? Fetma är faktiskt ett stort problem i USA. Detta störde mig genom hela filmen, för det är så jäkla osannolikt! Och sen störde det mig pga. att alla mobbade den ena för att hon var överviktig, och den andra fick man inte höra något om. Borde inte båda blivit lika utsatta?

Det andra som störde mig var att det fanns som sagt två överviktiga - resten var smala. Jag såg inte en enda tjej som var lite mullig eller som var normalstor. Det var antingen eller, och det är inte heller särskilt sannolikt. Det finns alltid någon som är lite större, någon som inte är en pinne, och jag tyckte att det inte kom fram.
Visst, de kanske ville visa hur stor skillnad det är på behandling och så, men i alla fall..

Det jag tyckte filmen visade bäst var det att det nästan anses som ok att mobba överviktiga, och hur mycket skit de tvingas ta, varje dag. Detta gör dem så himla mycket starkare än vad ni andra är.


Kommentarer
Postat av: Naomi

Sv: jaa verkligen!! :( kommer nog gråta

2009-06-15 @ 15:15:22
URL: http://naomijensen.blogg.se/
Postat av: JessieJoystick

eeh....ni andra är?? ...



det finns många som blir mobbade över andra saker också. men ja, filmen var liten konstig. men jag bölade mig igenom den iaf :/



:P

2009-06-16 @ 14:03:56
Postat av: pottfisk

Ni andra är folk som inte har en aning om hur det är att bli mobbade över sin vikt, och ja, det är jag väl medveten om. Jag är inte dum :P

Jag tycker bara att dessa personer är starkare pga av att de går igenom så mycket, dels mobbing, mediapressen, fysiska problem, ständiga blickar osv.

2009-06-18 @ 01:16:56
URL: http://pottfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0