Dodi.

Lalala :D

Hade matteprov idag, gick faktiskt ganska bra. Tror och hoppas i alla fall, men det är som jag och Klara har kommit fram till. Känns det som att ett prov gick bra - så gick det skit. Om det känns som att ett prov gick dåligt - så gick det bra. Det stämmer, hur konstigt det än är. Men jag svarade på allt, och jag tror att det mesta blev rätt.

För övrigt var dagen bra. Men jag hatar att åka Möklinta-bussen. Känner mig så misfit, som att jag verkligen inte borde vara där. Plus att det är fullt av läskiga människor. Känns dessutom som att alla tycker att man borde gå av, och det känns som att folk glor. Det har i och för sig avtagit en del, men fortfarande finns det vissa som inte åkt bussen före som gillar att glo. Gärna vart man tar vägen efter att man har klivit av också.
 Men det värsta, och det gäller vilken buss som helst, är när man sitter och skriver sms och den bakom sitter och läser. Idag satt jag dessutom nedanför den här upphöjningen eller vad man ska säga, och kände mig tvungen att skriva en sak om han som satt bakom. Han luktade fenomenalt gott förstår ni, och om inte jag skriver/säger/viskar/gestikulerar det till någon så gör jag bort mig genom att göra något dumt. Så hur löser man det problemet?
Jo, man skriver medan man håller mobilen upp-och-ner, för att sedan vända sig åt sidan för att kolla hur lite som blev rätt, ändra och skicka. Jag såg nog abnormt dum ut, men det är sånt man får ta när man är som jag...

Jag kan inte vila när jag kommer hem förresten. Jag somnar, sen har jag ingen energi på ca en timme. Vad hinner man lagomt göra på en timme? Jo, somna om. Helt värdelöst.
Men idag gick jag ut och gick med Linn, hade Mini med oss till en början, men han började halta efter ett tag. Tror att han har halkat och sträckt sig, men han ville inte sluta gå heller. Smart har han aldrig varit. Mamma fick komma och hämta honom, så vi kunde fortsätta gå.

Imorgon ska vi ta svininfluensavaccin. Usch, vill inte. Alla blir ju sjuka, och sen är det ju nålar och annat som inte är det mysigaste jag vet precis. Nästan så att det behövs en svordom här, så nervös är jag.
På tal om sprutor, sjukdomar och halta filurer så gjorde jag något dumt idag. Jag spelade badminton utan knä-pryl. Igen. Var tänkt att jag skulle stå i princip stilla och bara röra armarna, men vad är det för kul med badminton om man inte får springa runt? Och i vissa lagkombinationer fick man ju rensa lite varstans...

Zovgott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0