Morallag?

Hm. Läste tidningen idag, och blev riktigt jäkla arg. Anledningen kan ni läsa här. (öppnas i nytt fönster)
Kan förklara snabbt för er som inte orkar. I Litauen har man infört en ny morallag som gör det olagligt att bl.a prata bra om H.B.T-personer och en rad andra saker (t.ex att tala bra om dåliga matvanor, hypnos och annat) för att skydda de minderåriga.

Jag tycker att det är helt absurdt. Visst, att prata bra om dåliga motionsvanor, det kan jag väl köpa att de förbjuder. Men att man inte får säga något bra om homosexuella kommer bara att föda fler fördomar, fler homofober och mer diskriminering. Det kommer nog också bli vanligare att de sågas i media och annat, för det finns ju inget som säger att de inte får tala negativt om saken?
Det finns så mycket hat i den här världen att jag blir alldeles matt. Kärlek är kärlek, det spelar ingen roll vem den är riktad till. Om alla kunde lära sig att acceptera det, så tror jag att många fler skulle få det bättre. Och jag menar, varför ska vi lägga oss i ifall "Anders" är kär i en "Sven" eller en "Lisa"? Det har inget med oss att göra. Det handlar inte om oss för fem öre.
 En annan sak som stör mig med lagen är att de talar om "icke-traditionella förhållanden". Varje gång någon säger sånt blir jag sur. Dels för att det inte är något nytt att vara homosexuell, det fanns säkert folk under medeltiden som kände så. Och dels för att det finns vissa traditioner som aldrig var bra till att börja med.
 Jag ogillar också att det kallas just "morallag". För jag tycker ändå att någon med god moral accepterar alla för det den dem är, inte p.g.a vem de älskar.

Och jag köper inte snacket om att man inte skulle kunna föröka sig om alla var "sånna". Alla är inte det, och det är därför folk är rädda för det, det är något annorlunda. Och om det mot alla odds skulle bli så att alla blev homosexuella, so what? Jorden lär ju gå under någon gång.

Nä, nu blir det definitivt Pride!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0