Slut på självkritik.

Random babbel-varning

Jag har, på senare tid, insett att jag är alldeles för självkritisk. Jag tror alltid att ingen tycker om mig, att jag gör fel, att jag är ful och så vidare. Det är irriterande för andra, frustrerande för mig och på alla sätt energikrävande. Det har hållt på i 18 år nu. Ett par år för mycket om man frågar mig.

Jag försöker, ett litet steg i taget, att sluta. Jag orkar inte konstant undra vad andra tycker, vara rädd att göra fel, gå och tänka på hur "tjock, ful och äcklig" jag är. Det tar så mycket kraft, för att inte nämna hur självuppfyllande det är! Känner man sig tjock - ser man tjock ut. Är man rädd att göra fel - gör man fel. Och. Så. Vidare.

Så i framtiden kommer jag försöka förändra mig. Steg ett är att sluta tolka allting negativt. Alla menar inte alltid att jag är dum i huvudet eller att det är något fel. Något jag borde inse, för min egen skull och andras.


Grimas, för att jag är "rädd" för att vara ful.


Kommentarer
Postat av: jessie

Du är så duktig, på så mycket! Och alltid jätte vacker!!! Verkligen! hoppas du kan se det <3

2011-07-18 @ 15:32:37
URL: http://jessiejoystick.blogg.se/
Postat av: jessie

Bra! du förtjänar det verkligen! <3

2011-07-19 @ 14:38:27
URL: http://jessiejoystick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0