Inspiration

Satt och tänkte lite idag när jag skrev. Inte så ovanligt, men i alla fall. Började tänka på inspiration, vad som faktiskt inspirerar mig, och till vad. Så nu kommer ett virrigt inlägg om det!

Naturen
Jag har bott i skogen/på landet hela mitt liv. Det finns så himla mycket att hämta där, ljud, landskapet, lukterna, djuren, växterna, frisk och kall luft mot kinderna när man rör sig... Naturen får mig att dels vilja rädda världen av självklara anledningar, hoppa och skutta, skriva saker, låta och ja. Natur är frihet.

Burris
Jag kan inte träffa människan utan att få idéer. Helt sant. Detta är nog den mest kreativa människa jag träffat, syr, målar, spelar flöjt, virkar, gör egna smycken, fotar, pysslar och ja. Listan är längre ändå. Plus att hon är Fältbiolog :)
Det finns ju många andra inspirerande människor i världen, men hon är mitt typiska exempel.

Musik
Behöver jag ens säga mer, egentligen?

Sen finns det ju andra faktorer, som träning, teckningar/målningar, andra kulturer, resor, fältbiologerna, och så vidare, men detta är nog de tre som jag inspireras av mest. I alla fall just nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Lugn meditation är inget för mig, för rastlös för det ;)



Håller med om att musik är inspiration!

2011-01-13 @ 18:01:27
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: lindis

va söta vi är :D hahah, nej sudda ut mig!

2011-01-13 @ 18:29:14
Postat av: Burris

Att höra att man inspirerar värmer! Din blogg kan inspirera den också, du vet hur man lägger orden må jag säga.. :D

2011-01-13 @ 19:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0