Grottor.

Lördag
Vaknade sjukligt tidigt efter lite sömn, segade upp och åkte busstaxi in till stan. Satt på biblioteket och läste tills Burris och Gabriella var klara, sen blev det tågdags. Jag gillar tåg. Mysigt och miljövänligt.
I Örebro började det hända grejer, nästa inlägg!

Åka buss gjorde vi. (ett inkorrekt mening?)
Sen var vi framme i skogen. Träffade mysiga människor och var i en mysig skog. Kikade på lite grottor och så innan vi hittade den ultimata sovgrottan. Och vem tror ni halkade?
Jo, jag. Klumpig är mitt mellannamn.

I alla fall lagades det sen mat, kokades te, pratades (i mitt fall lyssnade) medans vi frös röven av oss (läs: mig). Mycket mysigt var det. När det var sovdags blev det däremot ganska bökigt, men det ordnade sig. Kallt var det. Blev omstoppad av en främling och skrämd av ett älgliknande träd. Pratade massvis och sov sporadiskt. Vaknade och var sur för att det var så kallt, men det var lugnt. Härligt var det ändå! :D

Dåligt med bilder, ska tigga av G sen.

Imorse vaknade jag alldeles stel och trött, men det var ändå värt det. Ska köpa en ny sovsäck. Men i alla fall. Vandrade till bussen (mina ben strejkar!) och vinkade av människor innan vi satt oss vid busshållplatsen. Då hände sak 2, nästa inlägg!
Mer tågåkande och falsksång på tåget med G. Den bjöd vi på.

Kanonmysig helg med trevliga Fältbiologer helt enkelt! :)

Helgens citat:
 
- Det tar max 20 minuter att gå till bussen.
 - Hur lång tid tar det för er andra då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0