Utmattad.

Idag är första dagen på hela läsåret som jag inte är i skolan.

För ett år sedan skulle nog ingen ha blivit förvånad om jag hade varit hemma. Då var jag hemma minst en eller två gånger per vecka, av ren lathet. Eller okej, kanske inte bara lathet, jag mådde ju inte så bra alltid, och mitt immunförsvar gillade att jävlas mycket förut. Och fick jag en anledning att vara hemma, så tog jag den. Under hela högstadiet satt jag ju uppe sent och pluggade också, så att få sova ett par extra timmar under dagen var inget jag tackade nej till.

Men nu är det helt tvärtom. Jag vill gå i skolan. Jag vill träffa folk, jag vill gå på lektioner och jag trivs faktiskt väldigt bra, till och med under franskalektionerna. Det känns faktiskt väldigt positivt, och det gör i alla fall mig glad.

Fast idag sa kroppen ifrån. Har ont i varenda muskel, huvudet värker, koncentrationsförmågan är nere på noll etc. Med andra ord är jag helt jäkla utmattad. Var ju vaken 33 timmar i sträck söndag - måndag, och inte sovit mycket alls i helgen. Det och all stress med skolan nu, eftersom att jag ligger ganska mycket efter, tär tydligen.

Missade ett kemiprov också, skit. Ska prata med läraren, kanske får göra det imorgon när vi slutar tidigt. Det känns helt jäkla värdelöst att inte ha gjort det. Men jag förstår det ju ändå inte.



Är det förresten någon som vet någon bra text till den här bilden?

Kommentarer
Postat av: Em

Hejsan!



Du har vunnit 250 kronor i min tävling och presentkortet är på väg hem till dig nu.



Grattis! :)

2010-02-23 @ 22:10:29
URL: http://ellamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0