Mamma tankar alltid i den andra pumpen...

Jisses, det här har ju vart en dag det också...

Började med att jag mosade i mig ett gäng Alvedon innan skolan, så att jag blev alldeles seg under håltimmen på morgonen. Inte för att det hände något intressant då, men jag var ju inte så alert när folk pratade med mig. Tiden gick för fort, som den alltid gör på håltimmar, och sen var det franska. Betygssnack var det också, lät väl helt ok. Lite överdrivet på en punkt eller så bara. Men i alla fall, jag har faktiskt en poäng att komma till.
 Min fransklärare är, om man ska beskriva henne, en liten snäll och bra lärare. Men det finns en sak som gör henne lite speciell, dock inte nödvändigtvis på ett negativt sätt. Alltid när man sitter ner och pratar med henne, eller står för den delen, så dröjer det ca två sekunder innan hon står/sitter jättenära. Detta är oavsett hur långt ifrån varandra man var från början. Hon smyger sig liksom på en som en räv eller liknande. Bara *tjoff* så står hon där. Undrar om hon kan lära mig det. Att tjoffa alltså. För övrigt är hon faktiskt en rätt så rolig filur i jämförelse med andra lärare.
 Sedan hade vi kemi. Min mage lät som en mindre jordbävning, ca 0.3 på richterskalan, och jag hade en liten hjärtattack i början av lektionen. Annars gick det bra. Om man bortser från att jag somnade till en stund, såklart. Men förutom det så var det inga större förödelser, förutom Björns skämt då.

Hemma trodde jag sedan att allt skulle vara frid och fröjd, men icke sa nicke. Jag och Milla stack in till Avesta en snabbis, inget större problem. Förutom den lilla detaljen att man inte ska tanka en bensindriven bil med diesel. Så det blev till att få en smärre panikattack för att sedan hjälpa pappa hälla i bensin i tanken med en tratt. Utan jacka och vantar... Om ni inte visste det så är bensin väldigt kallt. Så nu skriver jag med ömma, förfrusna fingertoppar kan jag säga. Sticks gör det också. Försöker göra sånna där "skidövningar" där man stöter ner blod i händerna med hjälp av axlarna, om ni förstår vad jag menar? Sånna som jag och Emma gjorde när vi gick 4,5:an i t-shirt när det var minusgrader. Det var tider det.

Dagens citat:
Och sen är det ju tjejer som inte ens kan tanka...


Kommentarer
Postat av: Milla

Haha, ägd! :D

2010-02-03 @ 19:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0