Inspirationslös.

Som rubriken säger är jag helt inspirationslös.

Om man bortser från den halvkrassa novellen jag skrev för ett par dagar sedan har jag inte skrivit någonting på snart tre veckor. Inga krönikor, texter, låtar, personliga anteckningar, noveller... Ingenting alls. Jag brukar annars skriva runt 4-5 texter i veckan, men jag känner mig inte inspirerad alls. Ingen musik, inga tidningsartiklar och inga bilder får mig att känna det där suget efter att skriva, den där känslan där händerna skriker efter en penna eller ett tangentbord för att få ner allting innan det försvinner.
 Jag hatar det. Det känns som att allt har stängts in någonstans där jag inte kan hitta det, hur länge jag än letar. Och med allt menar jag verkligen allt. All energi, all inspiration, all kreativitet, all känsla. Och att skriva utan känsla är inget jag gör. Då får man bara ord på ett papper, för om det inte finns någon känsla bakom orden är det ingen mening med dem.

En låt som får mig att känna enormt mycket är denna. Kanske är det för att jag älskar filmen. Kanske är det för att låten är underbar. Vad vet jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0