-

Har nyss vaknat, skulle skriva en artikel till Textkommunikationen, men somnade istället. Och jag har hur mycket som helst att göra. Fast å andra sidan behövde jag ett par extra timmar idag.

Jag har totalt lessnat ur på negativa människor. Visst, man behöver inte vara jättepositiv och hyperglad hela tiden. Men männniskor som klagar över småsaker som att det vore jordens undergång, som alltid hittar något negativt att fokusera på, är irriterande. Var glad över att du fortfarande lever istället, eller kanske lägg energi på något viktigare och roligare än att klaga? Det blir ju inte bättre av att man alltid hittar något som inte riktigt duger. Det blir ju snarare tvärtom då. Och tänk om ni själva skulle behöva lyssna på allt som ni sa från någon annan, hur kul/intressant skulle ni tycka att det var då?
Det här har stört mig i flera veckor nu. Särskilt om den som klagar skyller allt på någon annan när den faktiskt kunde ha gjort något själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0