Stackars de som har det bra.

Människor, den mest otacksamma varelsen som någonsin funnits.

Jag undrar hur många timmar folk lägger ner på att må dåligt över småsaker, hur många timmar skriver amatördeprimerade texter bara för att få lite mer uppmärksamhet.
Jag undrar hur mycket vettiga saker de människorna kunde ha gjort under alla dessa timmar.
Jag undrar hur många gånger folk gör saker de inte vill bara för att sticka ut, för att folk ska tro att de mår dåligt på riktigt. Jag undrar hur många som egentligen får ångest på grund av sådant, att de innerst inne vet att det är uppmärksamheten de vill åt.

Jag funderar och funderar, men jag kan inte komma på någon gilltig ursäkt, någon förklaring som jag skulle kunna köpa av dessa människor. Jag blir arg och frustrerad när jag tänker på att flera av dessa människor tar tider hos BUP och andra psykiatriker av folk som verkligen mår dåligt, och behöver hjälp för att kunna fortsätta med sina liv.
 Dessa människor vill jag bara ge en hård örfil, för att få dem att inse att de har ett bra liv, och att uppmärksamheten kanske inte alltid är en positiv sak. Få dem att inse att det de gör är fel. Att det får folk i deras omgivning att må dåligt, såsom föräldrar, vänner och folk som mått dåligt och kan få återfall på grund av dumma snorungar som inte inser att deras liv duger gott som det är.

Nu kommer säkert flera människor sluta läsa min blogg. Men jag måste ventilera mina känslor.
Jag är också säker på att en människa som jag känner kommer att ta illa upp fast hon inte behöver, så jag skriver redan nu; Det här handlar inte om dig Jessie! 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

håller med dig.. känner flera av dem.. arg blir man!

jävligt bra blogginlägg btw <3

2009-05-22 @ 02:28:40
URL: http://killingforfun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har ju ingen aning om dem mår dåligt egentligen eller bara vill ha uppmärksamhet :S du har ingen aning om hur dem mår innerst inne. Bara för du inte tycker att det inte är något att må dåligt över, så kan någon annan tycka att det är det.

Alla har rätt att söka hjälp när DEM anser att dem mår dåligt, och ingen annan har rätt att säga att dem inte mår dåligt.

2009-05-22 @ 11:43:24
Postat av: jessie

hahaXD du känner mig för bra:P



bra skrivet!! det är ju så jävla många som mår dåligt nu så man vet aldrig vilka som är allvarliga heller :S

2009-05-22 @ 13:03:40
Postat av: Milla

haha erkänn att det var om mig :P

2009-05-22 @ 17:41:40
Postat av: pottfisk

Anonym:

Först och främst; om du inte kan stå upp för vem du är så behöver du inte ens läsa min blogg, den är inte till för sådana som du.

Och inlägget är menat till de som faktiskt INTE mår dåligt, alla som verkar må dåligt gör faktiskt inte det. Jag har inte nämnt några exempel eller något, så varför ens ödsla energi åt att aggra?

Och snälla, lär dig använda de och dem på rätt ställe, lille vän.



Och Milla: nej!

2009-05-22 @ 17:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0