Inför 2010.

Idag när jag satt och gjorde ingenting kollade jag igenom mina nyårslöften för 2009. Har lyckats hålla 1/5. Så då började jag tänka på vad jag ska lova inför nästa år.

Människor i allmänhet bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker om dem. Även folk som säger att andras åsikter om dem inte spelar någon roll, bryr sig. Oftast i alla fall. Jag har inte en aning om varför det är så viktigt för oss att andra inte tycker illa om oss, men av någon anledning så är det det. Jag har alltid sagt att jag inte bryr mig om vad andra tycker osv, och det stämmer till en viss gräns. Det är väl antagligen olika var man drar gränsen, jag drar min någonstans vid rasist, för det är inte ok att bli kallad när man inte är det. Men ändå svider vissa ord mer än andra. Något som alltid kommer att vara känsligt är ju också storlekar och hur mycket man väger. Även om man trivs med sin vikt så är man kanske inte "modellsmal", och det lär man ju göra något åt om andra inte gillar det. Eller? Borde det inte räcka med vad man själv tycker?
Sen är ju vissa personer viktigare än andra, och därför bryr man sig extra mycket om vad de tycker. 

 Jag tror att de flesta vet att det egentligen är dumt. Att man egentligen bara borde bry sig om vad man själv tycker, men det är lättare sagt än gjort.

Därför är mitt enda nyårslöfte 2010 att börja acceptera, alternativt tycka om mig själv. Att strunta i vad alla andra tycker och bara göra allt jag kan för att bli en bättre människa, som jag tycker om att vara. För det är något jag inte kan säga att jag är i nuläget. Allt kan förändras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0