Tallin :D

Ja, har inte hunnit uppdatera bloggen pga att jag inte har varit hemma, så nu kör jag :)

Måndag: 
 På morgonen gick vi upp bajstidigt (ca 09.00) och fixade resten av packningen och så, sen följde jag med mamma in till Coop, köpte en ny plånbok eftersom att min gamla var trasig. Sen väntade vi på Jeffe m. familj, och för en gångs skull kom de i tid ;)
Sen bar det av till Stockholm, och om man åker bil med mina syskon finns det bara en sak att göra.. sjunga med till låtar som man aldrig skulle lyssna på annars (ex. EMD - Jennie let me love you). Och inte fan duger det med att sjunga lågt heller, utan det låter ganska mycket. Pappa höll för öronen, men fan vad skoj det vart. Sen stannade vi till på McDonalds, och Milla vart skrämd av sin leksak. Mycket skoj var det i alla fall. Sen vart det mer bilåkande, massa krångel och massa svordomar innan vi kom rätt. Sen vart det massa krångel igen, då ingen visste om vi faktiskt hade parkerat där vi skulle, men det löste sig till slut. Man kan ju inte förvänta sig annat än krångel när våra familjer är igång ;)
 Sen stod vi ute på däck (deck?) ett tag, och sen gick vi och kollade lite i affärer och så, visar allt skit man köpte sen.. Sen satt vi med päron, hade skoj och sen fick ju jag och Jeffe för oss att karaoke var en bra idé.. Det lät förjävligt, men fan vad skoj det var :D Sjöng Wonderwall - Oasis. Älskar låten! Sen gick vi och la oss, men det vart en jädrigt rolig kväll :)

Tisdag:
 
Gick upp tidigt igen, käkade frukost och sen vart det en hel dag i Tallin. Det var varmt som satan, men det var underbart fint i gamla stan. Och annars var väl inte landskapet fult heller, men ja, gamla stan fastnade :) Shoppade en del snygga kläder, vart helt kär i en utav tunikorna. Ni får se bilderna sen.
 Estländare är nog de otrevligaste människorna jag någonsin har stött på! Så jäkla sura, respektlösa och tja, otrevliga så att man blev irriterad. Jag brukar oftast störa mig på svenskar, men jag blev glad av att komma på båten igen. De var jäkligt otrevliga, och ingen kunde engelska heller.
Sen vart det till att gå tillbaka till båten, det var ju verkligen trevligt. Hade skapligt ont i knän, rygg och fötter resten av kvällen, värt det, men ont gjorde det. Vi fixade oss litegrann, gick ut när båten skulle åka eftersom att det var rätt fränt, och Annika ville och så. Sen gick vi och shoppade upp lite pengar lite varstans, fikade och sen satt vi med föräldrarna på någon klubbliknande sak igen. Sen gick vi och kollade på karaoken, en skata sjöng hela tiden. Hon både såg ut som en skata och sjöng som en, så jag är faktiskt inte elak som säger det. Sen gick vi och la oss, men vart en jättehärlig dag i alla fall :)

Onsdag: 
 
Vaknade på båten, panikhandlade upp estländska pengar och packade ihop. Käkade frukost och sen stod vi ute när båten gick i hamn och så, och sen åkte vi hem. Somnade i bilen hem, men kommer ihåg att det var ett jäkla strul att ta sig ut ur Stockholm. Estländare som fick fel på bilen, vägarbeten osv.
 Sen vart det hem, packa om väskorna, beställa nya kläder (jeans, munkjacka, linnen osv.) och dra iväg till farmor och farfar för att hämta vovven. Hade inte träffat honom sen fredagen, så jag blev jätteglad. Sen vart det Årsunda, och bada och så. Efterlängtat som sjutton :)

För att sammanfatta Tallin-resan så behövs helt enkelt ett ord.. bäst :)
Träffade Sandra där också, en människa som vi träffade när vi köade till Aiden :) Trevligt var det!

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0