Skolan, dag 1&2.

Jadu. Igår började då gymnasiet. Vet inte riktigt vad jag ska tycka än, men det är kul med lite nytt i alla fall.

Måndag: Var nervös som en dåre, trodde att jag skulle smälla av. Satt med Linn, Linnéa, Milla och Klara på bussen och nervösade (nytt ord, yes) och bara var nervig. Kom till skolan, samling i aulan. Rektorn flåsade i mikrofonen, var apnervös och tittade på folk, och sen skulle man gå till klassrummet.
Var väldigt pinsamt och nervöst i alla fall, men det gick bra. Våran klassföreståndare gick mig på nerverna, han tyckte att han var jätterolig men det var han inte. Och seg var han också, men det borde ju funka, tyckte inte att han var lika jobbig idag till exempel.
Slutade tidigt, så jag och Milla drog till Möklinta och satt på en gräsplätt där. Skönt som satan var det.
När vi kom hem så fick jag kämpa för att inte däcka tidigare än planerat, så det hände inte mycket alls. Träffade Linn en stund också :)

Tisdag: Nästan lika nervös, men nu visste man ju i alla fall vart man skulle gå och sånt där. Hade matte (samlas i tio minuter, sluta) på morgonen, sen franska. Skulle jag ha haft alltså. Men istället satt jag utanför och väntade på läraren tills alla andra slutade eftersom att den inte kom. Great, var dessutom bara två till där, så det kanske inte blir något, jag vet inte. Men nu vart franskan ett ännu större ångestmoment..
Sen hade vi Kemi, vi fick böcker och jag och Klara var 100% seriösa. Eller inte. Men jag tror att det kan bli bra ändå.
Sen gick vi in till "stan" och väntade på virrpannan Linda som också skulle komma. Men hon gick runt hela jäkla stan istället, haha. Sen så åkte Klara hem och jag följde med Linda till tandläkaren, vilket också är en historia för sig. Efter det, med glömda glasögon och allt vad det heter, så gick vi tillbaka till stan, träffade Milla och gick runt lite och tog en fika.
När vi kom hem så åkte vi till Avesta och nu har jag vart halvt död sen dess.

Klassen är faktiskt ok såhär långt, bara två människor som känner att jag absolut inte vill lära känna, framsteg!

Kommentarer
Postat av: Linda

hahah helt crazy! :D roligt iaf! :D

2009-08-26 @ 15:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0