Svenska förebilder.

Ja, jag skulle ju sova efter NCIS hade jag bestämt, men sen var det ju House också. Och efter det så hittade jag två Aftonbladet jag inte hade läst. Men ja, i en av dem så stog det att Jonas Gardell och Marilyn Manson skulle komma till Filip och Fredriks nya program, som jag inte riktigt minns vad det heter just nu... I alla fall, fan vilken bra blanding! Jag menar, jag gillar oftast Filip och Fredriks program, och sen Gardell och Manson på det är ju kalasbra! Två personer som jag faktiskt ser upp till (Manson ser jag dock bara upp till för hans musik, inget annat)!
  Och då började jag tänka på en sak. Om man bortser från musiker, vad finns det för svenska förebilder egentligen? Jag kan bara komma på ett fåtal som jag verkligen beundrar (T.ex Sanna Bråding, Jonas Gardell, Kitty Jutbring, Ronnie Sandahl, Peter Siepen). Och nu kanske någon tycker att jag är helt dum i huvudet, eftersom att Sanna Bråding nyss har setat inne för narkotikabrott, men jag tycker att hon är stark som fan. Och sen vågar hon stå för det, och driva med sig själv, det är väldigt starkt i hennes position. Jag tycker att hon är asball i alla fall. Tillbaka till ämnet; om man frågar en 12-åring idag vem t,ex Carolina Gynning är, så vet de direkt vem man pratar om. Fråga vem Sanna Bråding är, och jag garanterar att de måste tänka ett längre tag. Och missförstå mig rätt nu, jag säger inte att Gynning är en dålig förebild, för det gör jag absolut inte. Jag säger bara att det är en dålig mångfald. Och sen är det ju så att ungefär hälften av alla kändisar som är icke-musiker faktiskt har blivit kända som Gynning och Jutbring; genom en dokusåpa. Vad säger det till barnen?

Fast en dokusåpa-människa jag diggar är faktiskt Erik Billing i Robinson (det bästa som finns att slötitta på på lördagskvällar pga av hans underbara kommentarer om allting). Han är störtskön, och han säger saker som stämmer. T.ex när han sa att en tjej hade överklassfasoner, det stämde, och hon blev så jäkla arg. Och givetvis hoppade hon på hans piercings, kunde inte komma på något bättre eller?
 
Aja, nu ska jag bara läsa lite i "Burpojken" och sen ska jag sova :D

Kommentarer
Postat av: Milla

billing :D<3 jag ska gifta mig med hans åsikter haha

2009-04-15 @ 10:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0