Boktips.

Eftersom att inte ni ger mig boktips, ger jag er :)

Patient 67 av Dennis Lehane; En av de bästa deckarna jag har läst tror jag. Lite seg i början, men det är helt klart värt att fortsätta läsa! Handlar om ett experimentellt mentalsjukhus på 1950-talet. En patient försvinner och två sheriffer åker ut för att undersöka det. Läsvärd!

Rävungen av Torey Hayden: En sann historia om sexåriga Sheila, en aggressiv och sluten flicka med mer problem än man tror. Hon placeras i Toreys specialklass, efter att ha tänt eld på en treårig pojke, i väntan på att få läggas in. Men sen börjar hennes skal att spricka. En gripande bok! Fortsättning; Tigerungen.

Marley och jag; livet och kärleken med världens värsta hund av John Grogan; En bok om ett par som bestämmer sig för att skaffa hund efter att flickvännen har misslyckats ta hand om en planta. Man får följa många roliga historier om labradoren Marley, från valptiden till det sista dagarna. En gripande bok, både skratt och en del tårar framkallas. Kanon!

Olycksfågeln av Camilla Läckberg: Ännu en deckare som handlar om polisen på Tanumshede polisstation, som ska försöka läsa en serie mord som först inte verkar ha någon koppling. En av hennes bättre böcker, annars kan jag rekommendera Stenhuggaren, Predikanten (!) eller Isprinsessan, de senare böckerna är lite sämre.

En 2:a chans av James Patterson: Handlar om den kvinnliga mordklubben (en journalist, en åklagare, en polis och en obducerare.. om det är ett ord?) i San Fransisco som blir tvugna att lösa ett gäng mord med rasistisk bakgrund, samtidigt som en av medlemmarna hanterar en stor personlig förlust. Man bör dock ha läst Den 1:a att dö, före..

När djävulen håller ljuset av Karin Fossum: En psykologisk deckare där man får se det mesta ur gärningsmannens synvinkel. Väldigt svår att lägga ifrån sig, väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: JessieJoystick

Iofs tycker jag väldigt mkt om Jeanette Wintersons böcker, men jag vet inte om du gillar stilen hon skriver på, det är väldigt typ poetiskt och ganska romantiskt.



hennes 'the powerbook' är jätte fin och ganska lättläst. men den är värdelös på svenska -loses something in translation- så läs den på eng i så fall =)



hanling; http://www.jeanettewinterson.com/pages/content/index.asp?PageID=10

2009-04-21 @ 20:35:36
URL: http://jessiejoystick.blogg.se/
Postat av: Linda

jag vill se filmen marley och jag:D

ja lär börja läsa boken ja också! :)

2009-04-22 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0